štvrtok 10. apríla 2014

Stavba fóliovníku gude 6x3m

Fóliovník som ešte nikdy nestaval, takže som nevedel čo od toho čakať. Po dlhom hladaní na internete som sa nakoniec rozhodol pre Gude 600cm x 300cm  teda 18m2 má 6 okien na suchý zips a dvere na klasický zips z oboch strán. Podľa recenzií ľudí bol sa dal ľahko rozložiť a zložiť a tepelné vlastnosti boli tiež celkom fajn. Kedže máme záhradu do kopca tak najťahšia práca ma čakala pri
kopaní.

                              

Začínal som v podstate na zelenej lúke

Po niekoľkých dňoch  bola základňa na fóliovník takmer hotová

Ďalšia úloha bola dať terén do roviny.


Fóliovník som kupoval cez internetový obchod a stál ma 155 eur vratane dopravy. Najskôr som myslel, že nebudem mať šancu postaviť ho sám, ale potom som uvidel aká jednoduchá konštrukcia to je a kostru som postavil sám za necelých 30min. netreba k tomu žiadne náradie ani jednu skrutku či maticu. :)







Ďalším krokom bolo vytvorenie vyvýšených záhonov, zvolil som si tri 80cm záhony a dve 30cm uličky,
použil som dosky, ktoré som mal k dispozícii, žiadne som nekupoval, preto to na pohľad nevyzerá extra pekne, ale svoj účel dúfam splnia :)

Na záver by som vám chcel povedať, že ak máte priestor určite investujte do fóliovníka, pri správnej údržbe môže vydržať 5-8 rokov, keď si spočítate koľko paradajok, paprík, uhoriek, šalátov a ďalšej zeleniny vypestujete tak zistíte že sa vám počiatočná investícia niekoľkonásobne vráti. 

Na záver pridávam ešte fotky dokončeného fóliovníka.











4 komentáre:

  1. prosím ťa koľko ti vydržala tá folia na tom foliovníku, tiež som chcel kúpiť tento 6x3m ale nenašiel som pozitívne referencie zatial.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je teda veľmi fajn, že si robíte niečo také na záhrade :) My sme sa tiež snažili si niečo také na záhrade u nás vybudovať, ale vôbec sa nám to nepodarilo :( Tak sme si chceli tú našu náladu aspoň nejako trošičku spravit a to tak, že sme si zaobstarali z týchto stránok tu nejaký nový nábytok k nám domov, aby to tak nebolelo: DA myslím si, že už ani nič také na záhradu nechceme ...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Je to veľmi pekný návod na stavbu fóliovníka, ktorý by nemal chýbať na žiadnej záhrade. My sme ho stavali pred štyrmi rokmi a využili sme k tomu aj záhradný traktorík, ktorý nám veľmi uľahčil prácu. Len po takto veľkom záprahu sme museli objednať náhradné diely na záhradnú techniku a manžel vymenil nejaké diely do traktoru a jeho príslušenstva.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja mám veľkú záhradu, na ktorej si pestujem zeleninu aj okrasné kríky a samozrejme trávnik. Nedávno sa mi rozbila kosačka aj kultivátor, takže ma čakalo zohnať náhradné diely na záhradnú techniku, aby som mohla opäť začať pracovať na záhrade . Našťastie sa mi podarilo na internete nájsť správne diely a za tri dni som mala všetko opravené.

    OdpovedaťOdstrániť