nedeľa 17. februára 2013

Balkónové paradajky 2.časť pikírovanie

Druhou, nie menej dôležitou časťou pestovania paradajok je tzv. pikírovanie, je to vlastne presádzanie rastliniek do samostatných nádob alebo kelímkov. Pozor, nejedná sa ešte o konečné presádzanie do kochlíkov! Pikírujeme preto aby rastlinka mala dostatok svojho voľného priestoru a mohla sa jej správne vyvinúť koreňová sústava.

Pikírovať začíname keď rastlinky majú už takých 5-10 cm, alebo keď majú už aspoň 3-4 pravé listy ako ako je to tu na obrázku.

Rastlinku opatrne s pomocou lyžičky alebo ceruzky vyberieme, musíme si dávať veľký pozor aby sme nepoškodili korienky týchto mladých paradajok. Ako som už spomínal presádzame ich do samostatných nádob. Potom počkáme kým rastlinky nedorastú do veľkosti 20-30 cm kedy ich už môžeme presadiť na finálne miesto. :)

Druhé presádzanie robíme podľa toho kedy sme paradajky zasiali, vačšinov sa robí v polovičke apríla / na začiatku mája, ale ako hovorím záleží to od toho kedy ste vysievali a od vyvinutosti vašich rastliniek.
Vo všeobecnosti platí, že čím ma rastlinka viacej vlastného priestoru tak tým lepšie sa jej darí a tým viacej plodov z nej potom môžete pozbierať. Ja osobne som slávil najväčší úspech s 5l vedrom od farby, tam som mal zasadenú jednu žltú paradajku a rodila mi cele leto :)


Rekapitulácia postupov pri pestovaní paradajok :
  1. Polovica februára - výsev semienok
  2. Keď majú rastlinky 3-4 pravé listy tak ich presadíme do vlastných nádob, alebo do vačšieho kochlíku tak aby mali dostatok miesta.
  3. Apríl / Máj posledné presádzanie na finálne miesto, do čo najväčších nádob

1 komentár:

  1. Daniel vďaka za podnetné informácie,tento rok som zasadil paradajky aj ja najprv do väčších jogurtových kelímkov, tak dúfam, že vzídu. Tiež sa chystám na vlastné byliny.

    OdpovedaťOdstrániť